تعمیر آبسردکن
نوشته شده توسط : سارا

تعمیر آبسردکن توسط تعمیرکار مربوطه نتیجه اثر بخش تری به دنبال خواهد داشت. تعمیر آبسردکن در منزل احتمالا وقت گیر و درسر آفرین خواهد بود.

 

آبسردکن سیستمی است که در یخچال فریزرها و یخچال های ساید بای ساید برای سهولت دسترسی به آب خنک در هر زمان، تعبیه شده است اما گاهی آبسردکن دچار مشکل و غیر قابل استفاده می شود و شما را نیازمند به تعمیرات یخچال می کندکه در این نوشته به طور جامع به علت خرابی آبسردکن و روش تعمیر آن می پردازیم.

 

1) موتور آبسردکن روشن نمی شود

الف) برق به آبسردکن نمی رسد:

راه حل: پریز برق و سیم های رابط یخچال و همچنین سیم پیچی ترموستات را همانطور که در راهنمای تعمیر و عیب یابی یخچال/ بخش اول توضیح داده شد بررسی می کنیم و در صورت اشکال، نسبت به تعمیر و یا تعویض سیم پیچی اقدام می کنیم.

 

البته ممکن است اشکال در اورلود یا رله اورلود باشد که باید تعویض گردد.

ب) جریان برق شهری ضعیف است:

راه حل: کارشناسان تعمیرات یخچال توصیه می کنند ابتدا با استفاده از ولت متر ولتاژ برق ورودی به یخچال را تست کنیم اگر کمتر از 200 ولت باشد برای راه اندازی آبسردکن مناسب نیست و بهتر است از یک ترانسفورموتور تقویت ولتاژ برای آن استفاده کنید.

 

2) آبسرد کن چکه می کند و آب هم خنک نمی شود

الف) مشکل عدم راه اندازی موتور آبسردکن است

راه حل: اگر یخچال کار می کند اما آبسردکن از کار افتاده و چکه می کند نشان می دهد که رله اورلود و یا رله استارت از کار افتاده است. که با توجه به عیب یابی ترموستات و اورلود که در راهنمای تعمیر و عیب یابی یخچال/ بخش اول ذکر شد به تعمیر یا تعویض آن می پردازیم.

ب) بسته بودن لوله چرخش گاز خنک کننده

راه حل: بنا به گفته متخصصان تعمیرات یخچال ابتدا گاز را از سیستم تخلیه می کنیم و سپس با استفاده از مایع توزن مسیر لوله ها را شستشو داده و پس از آن با گاز ازت لوله ها را تمیز می کنیم.

 

3) آب بیش از حد نیاز خنک می شود.

– مشکل از تنظیم نبودن یا خرابی ترموستات است.

راه حل: اگر لوله بلوی ترموستات به محل مناسب در اواپراتور نصب نشده باشد و یا درجه حرارت ترموستات روی دمای مناسب تنظیم نشود و یا ترموستات معیوب باشد آب خروجی از آبسردکن ممکن است خیلی خنک باشد. بنابراین موارد طرح شده را طبق آنچه در راهنمای تعمیر و عیب یابی یخچال/ بخش اول مطرح شد، بررسی کرده و تعمیر می کنیم.

 

4) آب به اندازه کافی خنک نمی شود

الف) گاز آبسردکن کم است و یا کاملا تخلیه شده

راه حل: اگر گاز یخچال کم باشد همانطور که سرمای داخل یخچال کمتر از حد مطلوب است، آبی که از آبسرد کن استفاده می شود نیز به اندازه کافی خنک نیست. در صورت کمبود گاز، مانند آنچه در راهنمای تعمیر و عیب یابی یخچال/ بخش دوم گفته شد، گاز یخچال را شارژ می کنیم. در مورد آبسرد کن نیز به همین شکل گاز آن را بررسی می کنیم و در صورت تخلیه و یا کم بودن گاز، نشتی آن را گرفته و آن را شارژ کنید.

ب) جریان هوا روی کندانسور با مشکل مواجه است

راه حل: تکنسین های تعمیرات یخچال بیان می کنند که ممکن است محل نصب یخچال مناسب نباشد و یا یخچال به دیوار چسبیده باشد که جریان هوا در قسمت کندانسور به خوبی صورت نمی گیرد. که برای برطرف کردن این مشکل به راهنمای تعمیر و عیب یابی یخچال/ بخش دوم مراجعه کنید.

 

5) آبسردکن روشن است ولی آب از آن خارج نمی شود.

الف) شیر خروجی آب خراب است.

راه حل: اگر داخل محفظه آبسرد کن آب وجود دارد ولی آب نمی دهد اشکال از شیر خروجی آن است که با بررسی کردن اشکال در صورتی که قابل تعمیر باشده آن را تعمیر کرده و در غیر این صورت باید آن را تعویض کنید.

در صورتی که پیچ تنظیم فشار آبسردکن معیوب باشد ممکن است فشار آب خروجی از آبسرد کن کمتر و یا بیشتر از حد نرمال باشد که در این صورت باید پیچ تنظیم فشار شیر را تنظیم کنید.

ب) لوله های جریان آب به داخل مخزن و یا دهانه ورودی و خروجی مخزن آب رسوب گرفته و مسدود شده است

راه حل: مخزن را خارج کرده و دهانه های ورودی و خروجی آن را بررسی کنید و در صورت جرم گرفتگی، جرم آن را برطرف کنید. در مورد لوله آب به داخل مخزن نیز آن را جرم گیری کرده و دوباره به مخزن وصل کنید.

پ) خرابی فیلتر آب

راه حل: در سیستم آبسردکن ها از فیلتری برای جرم گیری ذرات بزرگ موجود در آب استفاده می شود که آب ورودی به مخزن آبسردکن خالص تر باشد. این فیلترها را باید به صورت دوره ای چک کنید و درصورت جرم گرفتن و بسته شدن آن را تعویض نمایید.

ت) بسته بودن شیر آب شهری و یا قطع بودن آب

راه حل: به توصیه کارشناسان تعمیرات یخچال شیر آبی که آب از آن به مخزن آبسردکن وصل است را چک کنید و در صورت بسته بودن آن را باز کنید. اگر آب شهری قطع باشد باید صبر کنید که قطعی آب برطرف شود.

برد و شیر برقی آبسردکن یخچال فریزر و ساید بای ساید

ث) تنظیم نادرست برد آبسردکن

راه حل: به چراغ برد نمایشگر آبسرد کن توجه کنید که انتخاب آن روی آب باشد و در حالت قفل تنظیم نشده باشد.

ج) خراب بودن برد و شیر برقی

راه حل: پایانه های شیربرقی را اندازه بگیرید اگر شدت جریان صفر یا بی نهایت باشد باید شیر را تعویض کنید ولی اگر شدت جریان نرمال باشد باید ولتاژ دو سر شیر برقی را هنگامی که پدال آبسرد کن به سمت داخل است اندازه بگیرید که حدود 220 الی 240 ولت باشد در غیر این صورت ترمینال شیر باید عوض شود.

اگر شدت جریان و ولتاژ شیر برقی آبسردکن طبیعی باشد برد آبسردکن را چک می کنیم که اختلاف ولتاژ آن هنگامی که پدال آبسردکن پایین است باید حدود 220 تا 240 ولت باشد در غیر این صورت برد خراب شده و باید به متخصص تعمیرات یخچال مراجعه کنید.

چ) اتصال اشتباه کانکتورهای درب یخچال

کانکتورهای آبسردکن را از درب یخچال جدا کنید و دوباره وصل کنید اگر مشکل رفع نشد آبسرد کن را روی یخ ساز تنظیم کنید اگر موتور یخ ساز شروع به کار نکرد ممکن است کانکتورهای در یخچال شکسته باشد. پس لازم است آن ها را تعویض کنید که برای این کار لازم است از متخصصان تعمیرات یخچال کمک بگیرید.

 

6) ریختن آب در اطراف یخچال

– نشتی شلنگ جریان آب شهری به مخزن آبسردکن

راه حل: ابتدا مخزن تخلیه دیفراست (برفک آب کن) که بالای موتور نصب شده است را بررسی کنیو اگر سرریز آب از آن نباشد شلنگ ورودی آبسردکن را چک کنید و در صورت نشتی آن را تعویض نمایید.

در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در آبسردکن یخچال خود آن را با کارشناسان تعمیرات یخچال ایران سرویس در میان بگذارید. متخصصان ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما و همچنین انجام سرویس و تعمیرات یخچال شما هستند.

 





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: